ایمیل مارکتینگ (خبرنامه)

ایمیل مارکتینگ (خبرنامه)

ایمیل مارکتینگ, همانگونه که از نام آن پیداست به استفاده از سرویس ایمیل در ارتباطات بازاریابی اشاره دارد.
خبرنامه الکترونیکی یکی از بهترین راه‌های ارتباطی شما با مشتریان کنونی و بالقوه‌تان میباشد که از این طریق می‌توانید آنها را از محــصولات جدید, تخفیفات ویژه و یا هر خبر جدیدی راجع به تجارت‌تان مطلع سازید.

انواع ایمیل مارکتینگ
1. ایمیل مستقیم: فرستادن پیام تبلیغاتی در قالب ایمیل برای مثال "اطلاعیه‌ی یک پیشنهاد ویژه" که صرفا هدف آن جذب کردن خوانــنده برای خرید یا شرکت در امری خاص میباشد.
2. ایمیل نگهدارنده: فرم این دسته از ایمیل‌ها هم مانند ایمیل‌های معـــمولی یا خبرنــامه‌ها می‌باشد ولی از لحــاظ محــتوا باید حــاوی مطـالب ارزشمندی باشد که به نوعی خواننده را سرگرم نموده و تأثیر بلندمدتی برجای گذارد.
3. تبلیغات در ایمیل دیگران: به جای تولید خبرنامه‌ی خودتان, میتوانید با پرداخت مبلغی کم تبلیغ خود را در جایگاه تبلیغات کنار باقی خبرنامه‌‌های مرتبط به نمایش بگذارید.

مزایای ایمیل مارکتینگ:
1. مقرون به صرفه‌تر بودن فرستادن ایمیل نسبت به سایر روش‌ها
2. استفاده کاربران اینترنت از سرویس ایمیل که تعدادشان بسیار زیاد و در حال رشد می‌باشد.
3. امکان هدف‌گیری دقیق مخاطبین و دسته‌بندی آنها از نطر سن, جنسیت, ملیت و ...
4. امکان آنالیز ایمیل‌های ارسال شده, باز‌شده و حذف شده
5. سرعت بسیار بالای این روش در تحویل پیام به مخاطب در مقایسه با روش‌های سنتی